Akademikernas a-kassa söker vikarierande receptionist till sommaren 2025

Publiceringsdatum: 2025-04-24

Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som kontorsreceptionist hos Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa? Nu har du möjligheten. För detta jobb är Stockholm den angivna tjänsteorten.

Företaget Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som kontorsreceptionist har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Har du vad som krävs för att arbeta som kontorsreceptionist hos Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa? Ansök innan torsdag den åttonde maj 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Är du en positiv och engagerad person som trivs i en serviceinriktad roll? Nu söker vi en vikarierade receptionist till sommaren!

Vi är Sveriges största a-kassa

Akademikernas a-kassa är Sveriges största a-kassa med över 790 000 högskoleutbildade medlemmar i alla branscher och sektorer - både anställda och företagare. Vi ser till att människor som förlorar sitt jobb får den ersättning de har rätt till.

Dina arbetsuppgifter

Som receptionist består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att svara i vår telefonväxel och koppla samtal, välkomna och assistera besökare, sortera och distribuera post, ta emot beställningar och kommunicera med leverantörer samt svara på mail. Du ser till att upprätthålla en ren och snygg arbetsmiljö på kontorets allmänna ytor samt att kontorsutrustningen fungerar som den ska. En del av arbetsuppgifterna görs efter fasta rutiner men du förväntas även vara flexibel och kunna hantera uppkommande situationer och arbetsuppgifter löpande.

Du arbetar till viss del ensam i receptionen men det finns alltid minst en kollega tillgänglig via telefon, mail eller chatt för att erbjuda stöd och hjälp vid behov. Din roll är av stor betydelse för att skapa en positiv och professionell atmosfär för både kollegor och besökare.

Vem är du?

Förmågor och personliga egenskaper som är viktiga för att du ska trivas och lyckas i jobbet hos oss är att ska du tycka om att hjälpa människor, ha starka kommunikationsfärdigheter och vara professionell i ditt bemötande. Ditt arbete kommer att inkludera olika uppgifter, vilket kräver ett prestigelöst förhållningssätt och flexibilitet. Du är bra på att se vad som behöver göras och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi ser gärna att du har:

  • tidigare arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke
  • avslutad gymnasial utbildning
  • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, framför allt på svenska men även på engelska
  • god dator- och systemvana

Vi ser det som meriterande om du har:

  • tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist eller liknande yrke

Du erbjuds

Startdatum för anställningen är 7 juli till och med den 10 augusti. Vi söker dig som är tillgänglig att arbeta heltid under hela anställningsperioden på plats på vårt kansli. Det kan även finnas möjlighet till extraarbete vid andra tillfällen under året, bland annat vid jul/nyår.

Vi sitter i trevliga lokaler på Södermalm i Stockholm och erbjuder fina förmåner för dig som anställd. Genom vårt kollektivavtal har vi bland annat förkortad arbetsvecka på 37,5 timmar, lunchförmån, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Läs gärna mer om oss och våra förmåner här.

Ansökan

Ansök genom att skicka in ditt CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en så rättvis och likvärdig bedömning av alla kandidater önskar vi att du inte skickar in något personligt brev och inte något foto i ditt CV. Sista ansökningsdag är 8 maj 2025. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta HR-partner Anton Engström på 070-492 29 18 eller anton.engstrom@akademikernasakassa.se. Facklig representant är Beatrice Ammer Hök som du når på 08-566 445 89 eller beatrice.ammerhok@akademikernasakassa.se.

Välkommen att bli en av oss!

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss därför att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Om jobbet

Antal tjänster1
FöretagsnamnAkademikernas Erkända Arbetslöshetskassa
LönFast månads- vecko- eller timlön
Organisationsnummer8020054691
Typ av anställningBehovsanställning
YrkeKontorsreceptionist
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa söker en person till denna tjänst som kontorsreceptionist med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som kontorsreceptionist hos Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa skickar du in din ansökan senast 2025-05-08.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Söker en personlig assistent till kvinna i Kristianstad. Refnr: 228-2025

Mejdej-Kooperativet söker en person till tjänsten som personlig assistent i Kristianstad.

2025-04-04

Mer info

Söker en timvikarie till Örkelljunga. Refnr: 172-2025

Mejdej-Kooperativet söker en person till tjänsten som personlig assistent i Örkelljunga.

2025-03-19

Mer info

Personal till Cafe Gyllengrip sommaren 2025

AB Gyllengrip söker fem personer till tjänsten som servitör, kafé och konditori/servitris, kafé och konditori i Tingsryd.

2025-03-10

Mer info